Herausgeberschaft
Anthropology & Materialism. A Journal of Social Research. Discontinous Infinities. Benjamin and Philosophy, Sonderausgabe, 2017. (zusammen mit Sebastian Truskolaski)
Anthropology + Materialism. A Journal of Social Research. Myth, No. 2 (2014). (zusammen mit Marc Berdet)
Anthropology + Materialism. A Journal of Social Research. In the Magnetic Fields of Anthropology and Materialism, No. 1. (2014). (zusammen mit Marc Berdet, Sébastien Broca, Christos Lynteris, Carlos Perez, Meike Schmidt-Gleim)
Aufsätze (Auswahl)
„’Der Schatten des wildesten Interesses’. Sublimierung und Begehren in Adornos Ästhetischer Theorie“, in: Zeitschrift für Kritische Theorie, Nr. 44, 2017.
„’Always Crashing in the Same Car’. History and Repetition in Benjamin and Lacan“, in: Anthropology + Materialism. A Journal of Social Research. Discontinous Infinities. Benjamin and Philosophy, Sonderausgabe, hrsg. v. Jan Sieber und Sebastian Truskolaski, 2017.
„Técnica“, in: Glosario Walter Benjamin. Conceptos y figuras, hrsg. v. Esther Cohen und Marc Berdet, Mexico: UNAM, 2016.
„Resisting Myth“, in: Anthropology + Materialism. A Journal of Social Research. Myth, No. 2 (2014). (zusammen mit Marc Berdet)
„Allegorie und Revolte bei Baudelaire und Blanqui“, in: Kunst, Spektakel, Revolution, No. 4 (2014).
„Schweigen, Streiken, Vergessen. Zur Aktivierung durch Passivierung bei Walter Benjamin“, in: Theorien der Passivität, hrsg. v. Kathrin Busch und Helmut Draxler, München: Fink 2013, S. 217-235.
Vorträge (Auswahl)
11/2016 „’that which sees itself in him’. Max Ernst and the Object of Desire in Painting“, Konferenz Dream and Visuality. 1900-1930, Universität von Lausanne, Schweiz.
09/2016 „Ästhetiken der Kritik. Adorno, Foucault, Ranciere“, Jahrestagung der Gesellschaft für Medienwissenschaften, Freie Universität Berlin.
09/2016 „’today only exaggeration per se can be the medium of truth’. On the Dialectic of Exaggeration and Repetition in Adorno“, Konferenz Repetition/s, University of Ljubljana, Slowenien.
05/2016 „Dealing with the Invisible. The Function of modern art according to Marcel Gauchet’s Idea of a History of the Subject„, Workshop, Universität von Göttingen.
03/2016 „’Always Crashing in the Same Car’. History and Repetition in Benjamin and Lacan“, Symposium History as Tragedy, Comedy and Farce, American University Beirut, Libanon.
11/2015 „Walter Benjamin als Übersetzer. Warensprache, wahre Sprache… Universalsprache“, Literaturhaus, Berlin.
07/2015 „Beyond the Mimetic Principle. Kant with Lacan“, Konferenz Jaw versus Eye Attack, JVE A, Berlin.
06/2014 „’Blanqui’s deed was the sister of Baudelaire’s dream’. Language and Politics in Charles Baudelaire and Louis-Auguste Blanqui“, Konferenz Modernism Now!, The British Association for Modernist Studies, London, GB.
06/2014 „Allegory and Significance in Photography“, Veranstaltungsreihe parallax, Berlin.
05/2014 „’Shadowed by the wildest Interest’. Sublimation and Desire in Adorno’s Aesthetic Theory“, 7th International Critical Theory Conference, John Felice Rome Center of Loyola University Chicago, Rom, Italien.
12/2012 „Nihilism without end“, Symposium Nihilism, Destruction, Negativity. Walter Benjamin and the »Organization of Pessimism«, Jan van Eyck Academie, Maastricht, Niederlande.
10/2012 „Allegorie und Revolte bei Baudelaire und Blanqui. Walter Benjamins Zeugen der Urgeschichte des 19. Jahrhunderts“, Golem, Hamburg.