“Whom do we give our precious… money?” uses graphically sabotaged product labels to disrupt everyday consumption and initiate reflection. Based on research into brands like “Coca-Cola”, “Club-Mate“, and “fritz-kola”, it features stickers and reusable paper sleeves that question corporate ethics. Interactive elements like scratch-off areas and thermochromic prints deepen engagement. As a participatory initiative, the project invites users to create, share, and distribute their own label interventions via an online tool and discuss boycott/buycott contents—currently through a prototype Instagram account.
“Whom do we give our precious… money?” nutzt grafisch sabotierte Etiketten, um alltäglichen Konsum zu irritieren und zur Reflexion anzuregen. Basierend auf Recherchen zu Marken wie “Coca-Cola“, “Club-Mate” und “fritz-kola” kommen Sticker und wiederverwendbare Papierbanderolen zum Einsatz, die die Verantwortung dieser Unternehmen hinterfragen. Interaktive Elemente wie Rubbelflächen und thermochrome Drucke locken zur thematischen Auseinandersetzung. Als gemeinschaftliche Initiative lädt das Projekt dazu ein, eigene Etiketten über ein Online-Tool zu gestalten, zu teilen und zu verbreiten – aktuell in der Prototypphase über einen Instagram-Account.
THE PROJECT
THE PROCESS