„{…} to throw your body down in despair is the same gesture as throwing a brick through a window in anger. Girls understand that our bodies and selves are public, political objects and how we treat our bodies and selves should be understood as public, political gestures.“
Audrey Wollen, in an interview with Daily Life, Feb.2016
Stärke durch Weichheit
Lethargie als Protest
Realität als Inszenierung
Die Ära der „girlbosse“ ist zugrunde gegangen – now only #girlresting #girllayingdown. Es geht mir nicht um strahlende Gewinner*innen, sondern um all die, die durch kommen. Es ist okay, deinen Job nicht zu mögen. Es ist okay, ihn trotzdem zu behalten, weil er dich finanziert. Es ist okay, wenn das Leben nach Arbeit stattfindet. Es ist okay, wenn es nicht optimal läuft #quietquitting. Optimizing is over – maintenance is in. Referenzpunkte in meiner Recherche sind weiblich gelesene Körper, die liegen, sitzen fläzen. Diese Positionen verarbeite ich sowohl in meiner Schnittentwicklung als auch in skulpturalen Abformungen aus handgemachten Filz.
wie werden weiblich gelesene körper inszeniert?
wie inszenieren sie sich selbst?
wie disziplinieren sie sich im öffentlichen raum?
wie verhalten sie sich, wenn der öffentliche gaze von ihnen abfällt?
welche einblicke ins private gewähren wir?
wie werden weiblich gelesene körper in der mode dargestellt?
wieso sind diese körper selten gezeichnet von arbeit, erschöpfung oder dem akt des gebärens? welche formen von stärke werden dargestellt und uns verkauft?
strength through softness
lethargy as protest
reality as staging
The era of “girl bosses” is over – now only #girlresting #girllayingdown. I’m not about shining winners, I’m about all those who get through. It’s okay not to like your job. It’s okay to keep it anyway because it finances you. It’s okay if life happens after work. It’s okay if things don’t go optimally #quietquitting. Optimizing is over – maintenance is in. Reference points in my research are female passing bodies laying down, sitting, lolling. I process these positions in my pattern development as well as in sculptural moldings from hand-made felt.
how are female passing bodies staged?
how do they stage themselves?
how do they discipline their bodies in public spaces?
how do they behave when they shake off the public gaze?
which insights into the private do we allow?
how are female passing bodies portrayed in fashion?
why are these bodies rarely marked by labor, exhaustion or the act of childbearing?
what forms of strength are portrayed and sold to us?
Credits
Models: Ellien Graf, Noëlle Loke, Ina Bak
Photograph: Cornelius Reitmayer
Styling: Alex Rottenmanner
Wool sponsoring: Wollknoll GmbH
Betreut von: